/ Livet som au pair /

Q/A

Hej Elin! Jag har en fråga angående din fit-bit klocka. Vart har du köpt den? Skulle du kunna länka den? Skulle du rekommendera samma märke? Om du skulle ha köpt en ny, vad skulle du då tänka på? Osv? Jag är super tacksam för svar!!!! Tack för en the inspirerande blogg,det är mycket tack vare dig som jag själv har sökt som aupair.
Jag har en fitbit charge HR som jag har beställt på fitbits hemsida :) Jag tycker den är jätte bra, ingenting att klaga på så om du vill köpa en kan jag absolut rekomendera denna! Tänkt bara på att det ska vara HR-versionen då om du vill ha samma, för den mäter pulsen vilket typ är huvudsyftet till varför jag köpte den.
 
Hej! Din blogg är verkligen jätte fin! Jag har bara en fråga, känner man sig hemma snabbt är man flyttar som au pair? Eller känns det konstgt en längre tid? Tacksam för svar :)
Jag antar att det är väldigt olika från person till person och familj till familj så jag kan bara svara enligt min egna erfarenhet. Jag tyckte iaf att jag kände mig hemma rätt snabbt! Gick tidigt och plockade mat i skåpen osv. men även om jag känt mig hemma kan jag nog inte säga att jag någonsin blivit 100 procent bekväm som t.ex. i mina föräldrars hus i Sverige. 
 
Hej hej! Vet att du har skriit det förrut någon gång (men kan inte hitta inlägget) men vad har du för objektiv till din kamera?
Ett Sigma 17-50/f2.8 med bildstabilisator :)
 
 
Hej! Jag har två frågor som jag hoppas att du kan svara på :) 
1. Hur gör du när du betalar för barnen om ni är ute och hittar på något/ handlar mat till familjen/ tankar och liknande? Har du ett kort som är värdfamiljens som du betalar med eller betalar du med dina egna pengar och sen ger de dig pengar? 
2. Har dina värdbarn regler som tv-tittade /spela på iPaden och liknande? Asså en viss itid som de får spela eller får de spela hur mycket de vill?
1. Jag har kreditkort som jag använder till allt jag gör med barnen, om vi äter på restaurang, när jag handlar, tankar osv. Så ger jag bara alla kvitton till dem då och då :)
2. G, tjejen som är 14, har inte riktigt några regler utan sköter det där själv. R som är 10 får bara spela på helger, 1 timme per dag.
 
 
Shit vilka underbara bilder!!!! Vad har nu använt dig av för kamera?
Tack :D Jag har en Canon Eos 600D med ett Sigma 17-50/f2.8.