/ Livet som au pair /

och så hände detta

Okej, nästa stora grej som jag kanske borde berätta om är att jag kommit in på min utbildning!!! OCH skaffat lägenhet!! Så jävla lycklig. Skakade och hoppade och skrek ute på lagret på jobbet när jag läste antagningsbeskedet. Trodde ju att jag skulle komma in men man vet ju aldrig.. och hade jag inte kommit in vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Då hade hela min framtidsplanering rasat haha. Det enda tråkiga nu i efterhand är att jag hade kunnat åka tillbaka till USA i tre månader och jobba åt min värdafamilj igen om jag inte var tvungen att gå skola i höst. Självklart är jag glad att jag ska börja plugga men ni förstår inte hur mycket ångest och ont i magen jag haft de senaste dagarna över att veta att jag hade kunnat hoppa på ett plan tillbaka till Cali, mina barn och mitt liv där om bara någon vecka och få bli au pair igen för några månader, men så måste jag tacka nej!! Gud, jag hade gjort vad som helst för att kunna hinna med både och. Saknar min värdfamilj och allt med Kalifornien så mycket att jag vissa nätter inte kan sova. Även om jag var less på au pair jobbet när jag kom hem skulle jag inte tveka över att få uppleva det igen. Det är svårt att förklara den här saknaden.
 
Nu undrar ni kanske varför jag blev erbjuden att åka tillbaka och det är för att min värdfamilj ska ha en ny au pair i höst och behöver någon annan tillfälligt tills de hittat någon perfekt! Därför har jag även ägnat massor av tid de senaste dagarna åt att hjälpa min värdmamma i jakten en på ny au pair. Har mailat och pratat med kandidater som min värdmamma haft och sedan berättat mina åsikter för henne. Hoppas verkigen kunna hjälpa dem att välja rätt! Har mailat massor med min värdmamma i övrigt också och fått så mycket fina ord att jag blir tårögd bara av att tänka på det. Har verkligen fått den ultimatata bekräftelsen nu på att de verkligen uppskattat allt jag gjort och  tyckte om mig så mycket! Av barnen har jag såklart redan fått det många gånger om, och även hört från andra hur nöjda mina värdföräldrar varit. Men tror att detta varit första gången min värdmamma verkligen sagt rakt ut vad hon känner. I flera mail har jag nu istället fått SÅ underbart fina ord på samma gång, blev så himla glad och ville bara ännu mer hoppa på första bästa plan och åka tillbaka till dem ♥ 
 
Istället jobbar jag nu på Elgiganten i tre veckor till innan vi kring 12e augusti nångång bilar ner till Norrköping och packar upp i min lilla studentlägenhet på 22 kvadrat som jag lyckats få, 1 minuts promenad från skolan. Hur kan jag ha sånt flyt undrar jag. Den 18e augusti börjar Nolle-perioden som jag, om jag ska vara ärlig, har lite ångest över. Fest i två veckor är väl kanske inte det roligaste jag kan tänka mig att göra. Men det blir sjukt kul att få lära känna nya människor. 2a september börjar sedan min första termin på Grafisk design och kommunikation, och jag kunde inte vara mer taggad. Nu börjar vägen mot mitt drömjobb.
 
 
#1 / / Sanna:

Men åååååh! Grattis! Vad kul.. :)

#2 / / Emy:

Grattis! Kul! Hur är utbildningen? eller en liten kort inblick har du väl fått ? =)

// Nyfiken själ som funderar på att söka själv

Svar: Utbildningen är jätte bra! Förlåt att jag inte svarat på så himla länge men jag har inte ens loggat in på bloggen. Jag trivs iaf toppen med både utbildningen och staden. Älskar att få vara kreativ och älskar att bo i en stad som erbjuder lite mer än lilla Luleå. Du borde absolut söka om du gillar grafisk design!
Elin

#3 / / Elin:

Hej! Har du slutat blogga?

Svar: Hej! Jag har typ slutat blogga haha.. Har ingen inspiration när livet i sverige är så himla normalt och trist. Kanske tar upp det igen snart och visar hur studentlivet är istället :)
Elin