/ Daily / Livet som au pair /

nu kör vi

Ojdå, nu var det länge sen. Jag har haft NOLL inspiration att blogga på senaste trots att jag haft fina bilder att lägga upp och roliga saker att skriva om. Men känner man inte för det så blir det inga bra inlägg ändå. Nu fick jag dock lite feeling så ska väl försöka slänga upp några inlägg på raken här! 
 
Fick en kommentar om jag inte träffade min värdfamilj i Stockholm i Juni och JAAAA det gjorde jag!! Alltså BÄSTA DAGEN EVER! Så himla lycklig att jag åkte dit även om det bara var för en dag. Jag sov hos Lina på torsdagskvällen och på fredag morgon åkte vi in till stan och mötte upp de andra gamla svenska au pairerna och promenerade sedan till familjens hotell. Där blev det skrik- och kramkalas och känslan att få se och röra vid mina mina värdbarn igen var helt underbar. G kastade sig direkt i famnen på mig och ville dra med mig åt sidan för att berätta om den senaste spännande händelsen i hennes liv som hon var SÅ exalterad över och det kändes som att vi inte varit ifrån varandra mer än en dag. R var som vanligt lite försiktig men också så himla gosig och glad! Sen blev det en hel dag på stan som såg ut ungefär såhär.. Promenad till gamla stan, lunch i kungsträdgården, båt ut till djurgårnden, skansen där de fick se de svenska djuren, lite dricka på uteservering vid vattnet i kvällssolen, middag på Eriks bakficka och tillsist promenad hem till deras hotell där vi sa hejdå.
 
På middagen skulle vi alla säga vårat favoritminne/det bästa av vår tid med barnen och barnen skulles göra detsamma om varje au pair. Mitt favoritminne var 4th of July helgen i Clear Lake. G sa bland annat att jag och hennes bästis är de två första personerna i världen hon vill prata med när något nytt har hänt. R sa att vi alltid har så roligt tillsammans och att vi gillar varandra så mycket. Haha. ALLTSÅ hur söta är dom inte?? Ville gråta. Under hela dagen kom G fram och ville hålla mig i händerna och sa hur mycket hon älskar mig och vill att jag ska komma tillbaka. Att hon inte klarar sig utan mig. Promenerade mycket ensam med R också och fick många fina pratstunder. Att till och med han sa att han saknar mig och vill att jag ska komma tillbaka är stort. Att dessutom få höra honom säga "Elin, Elin! Jag ska berätta en grej!" hela tiden igen under dagen gav mig sådan underbar känsla i magen. Att sedan säga hejdå efter 12 intensiva timmar tillsammans var riktigt tungt men samtidigt var jag fylld av ett sådant lyckorus att det gick helt okej ändå. Jag vet att jag kommer att träffa dem snart igen. Sov hos Lina den natten igen innan jag tog flyget hem på lördag morgon och kände mig så otroligt nöjd med min lilla stockholmsvisit. Kärleken till den där familjen♥♥
 
Slänger upp lite blandade bilder utan att redigera ljuset och färgerna ett enda dugg. Det är jag för lat för så hoppas det duger. På första bilden ser ni hela gänget samlat! Min värdfamilj, min värdmammas föräldrar, min familjens vänner samt de gamla svenska au pairerna♥
 
#1 / / Elvira:

Hej Elin! Jag åker som au pair till London om 1 månad till två tjejer på 11 och 13 år och tänkte höra om du hade något tips vad man kan ge till dom från Sverige!? Tack för världens bästa blogg och inspirationen till att få mig att själv ta steget att åka som au pair! Kram Elvira

#2 / / Elvira:

Hej Elin! Jag åker som au pair till London om 1 månad till två tjejer på 11 och 13 år och tänkte höra om du hade något tips vad man kan ge till dom från Sverige!? Tack för världens bästa blogg och inspirationen till att få mig att själv ta steget att åka som au pair! Kram Elvira