/ Daily /

midsommarhelgen

På fredagsmorgonen åkte jag och familjen upp till Kalix där resten utav släkten väntade. Midsommarafton bestod sedan utav fika på kvarngården, blomplockning, tillverka kransar, grilla, spela kubb och sola lite eftersom vi har haft DRÖM väder hela helgen! Minns inte senast vi hade en midsommar som faktiskt varit varm. Perfekt midsommarafton med mina favorit personer i alla fall.
 
På lördagen drog vi igång lite partymusik och hängde i solen fram till lunch som bestod utav ett klassiskt midsommarbord med sill och massa sånt där halv äckligt ni vet. Jag åt mest lax och rester från grillningen hehe.. Efter lunchen rullade jag, Elli och Niklas hem till deras lägenhet där vi förberedde lite mat inför kvällen, piffade till oss och myste på balkongen i gassande sol. Lyckostund.  
 
Närmare kvällen åkte vi hem till Viktoria där vi hade knytkalas och förfest med ett gäng tjejkompisar till Elli. Vi spelade lite spel och drack drinkar tills det började närma sig midnatt, då drog vi ut till Vassholmen som är en liten ö där det hölls en midsommarfest. Direkt vi såg midsommarstången gick vi all in på små grodorna (och blev hyfsat utstirrade) och sedan hittade vi in till ladan där det spelades bästa musiken ever. Alltså blev det dans hela natten och jäklar var kul det var. Mellan kl 00.00 och 01.50 hade jag redan uppnått alla mina dagsmål för söndagen på min fitbit klocka vad gäller antal steg, aktiva minutrar, fettförbränning osv. Haha. Ett rejält träningspass blev det..
Alltså ÄLSKAR sommar i norrboten med ljus dygnet runt. Jäkligt svårt att somna på kvällarna ja, men helt underbart när man är ute mitt i natten.
#1 / / Ida:

Skulle inte din värdfamilj komma till Stockholm i juni? Kan du inte berätta om hur det var? :)