/ Livet som au pair /

sunday in sf

Efter ett morgonpass på gymmet styrde vi in mot San Francisco där första stopp blev The Cheesecake Factory pga. nytränade och dödligt hungriga au pairer. Fixade bikiniformen inför Hawaii med varsin hamburgare.. (VÄRLDENS godaste burgare heter smokehouse bbq burger och finns på cheesecake, trust me)

 
Utsikten från takterassen är det ju inget fel på heller.
 
Här bredvid mig har ni Malin, min familjs nya au pair!!
 
Med lite för mätta magar strosade vi sedan runt lite kring Union Square och kollade in några butiker.
 
Sen promenerade vi snabbt vidare igenom chinatown och till bilen vi ställt en bit bort. Fick lite fina bilder längs vägen. Alltså älskade San Francisco, hur ska jag överleva utan denna vackra stad?? ♥
(Om det var hamburgaren eller vind under tröjan som fick min mage att se gravid ut vet jag ej..) 
 
 
När vi hittat bilen körde vi en sväng till Castro. Gay området här i SF med stans finaste övergångställe. Där stannade vi mest bara för att fota lite men jag hade gärna hängt där mer för det var en så himla härlig stämning!!
 
Prickade in ett bra klädval idag kände jag, matchade jacka med gata. 
 
När klockan blev efter 5 började vi röra oss hemåt till Marin igen. Helt slut efter denna dag eftersom jag knappt sovit något inatt. Imorgon är barnen lediga från skolan så det blir en heldag med dem och sen på tisdag jobbar jag min absolut sista dag som au pair. Galet, jag vet.
#1 / / Dimitra:

Kommer Malin ha en blogg om sitt år som au pair?

#2 / / Sofia:

Åh, så underbara bilder!!! Jag har en fråga :) Hur lärde du känna dina vänner i San Fransisco? Åkte de med samma organisation som dig? :)

#3 / / Johanna "Jojo" :

Det har varit väldigt kul att få läsa din blogg Elin, helt sjukt att året går så fruktansvärt fort. I know the feeling! ;) Hoppas du får några härliga dagar på Hawaii, förhoppningsvis kanske vi ses i juni när vi kör au pair träff :) Hälsa kidsen! Kram från au pair nummer 4 ✌️☺️

#4 / / Emma:

Ååå, vart kommer den mönstrade bomber-jackan ifrån? Hur fin som helst!