/ Daily /

måndag

Jaha, en liten sammanfattning av livet igen då.
 
Var ju i Göteborg förra veckan vilket var hur mysigt som helst ♥ Slänger in ett inlägg om det sen när jag orkat redigera bilderna (HATAR det nya bildprogrammet på Mac)...... Har även hunnit med premiär på båten med tjejerna för två veckor sedan. Vi förfestade hemma hos Lina innan vi traskade ner och gud så skönt det är när folk numera bor i stan så man slipper ta buss eller taxi. Denna helgen hade vi personalfest som trots brännboll i spöregn faktiskt blev riktigt trevlig. Utöver det tränar jag så mycket jag bara orkar och hinner, kollar massvis av serier, dricker litervis med te och längtar tillbaka till USA. Dock lite mer på ett annat sätt nu.. Börjar ändå tycka om Luleå igen lite smått sådär. Om vi bara kunde få sommar på riktigt nu skulle livet kännas fantastiskt. Det här regnet och mulna dagarna börjar gå mig REJÄLT på nerverna. 
 
Har förövrigt jobbat 6 helger i rad nu och det börjar kännas. Jag slappnar inte alls av på samma sätt. Älskar att jag varit ledig måndagar och tisdagar istället, men ingenting slår känslan på fredagar när man har en ledig helg framför sig. Denna var dock den sista jobbhelgen på ett tag, 3 långhelger har jag framför mig nu!!! SÅ lycklig! På fredag tar min bror studenten, nästa helg är det midsommar och helgen efter det flyger jag ner till Stockholm för att träffa min värdfamilj. Även om vädret troligtvis kommer fortsätta suga hela Juni så har jag en väldigt härlig månad framför mig. Sen är det juli och den 8e får jag besked från universitetet = svaret på om min framtid blir som jag vill eller ej. Försöker intala mig själv att jag självklart kommer in så efter det jobbar jag bara ca 4 veckor till innan jag får lite semester och flyttar ner till Norrköping. Jäklar, snart lämnar jag Luleå igen. Hinner väl säkert börja stormtrivas här lagom till augusti då. Och juste!! Den 10 juli sätter min lilla Ida sina fötter på norrbottnisk mark för första gången i sitt liv! Då kommer det bjudas på palt, souvas och midnattssol kan jag lova. Överlycklig att hon bokat biljetter ♥♥
 
Nu ska jag äta chokladmousse, dricka te och se The Duff. HEJ
 
#1 / / Sara:

Hej tänkte bara fråga vad dina första ray ban (de med leopard märke) var för sorts, anar att det var wayfarer men typ var det new wayfarer 21-32 osv, hoppas du fattar! Kram

#2 / / Amalie:

Hei! Jeg har nettopp betalt første depositum til å bli aupair i USA, og lurer på en del ting. For det første; jeg er livredd! Hvordan forberedte du deg på et helt år borte fra alle du kjente og alt du visste?
Og ang. søknaden, hvor mange timer satt du opp? Jeg har kun jobbet i barnehage i 5 dager, så alt utenom det husker jeg ikke eksakt timenummer på. Og hva skrev du på interesser etc?
Lurer også på hvordan hjemmene er etter din erfaring? Hadde alle aupairene du kjenner eget bad og bil? Hva tror du er best, barn som går i skolen eller typ smårollinger?

Mange spørsmål, men setter pris på om du gidder å svare! setter også pris på alle andre tips du kommer på:)

takk på forhånd!
klem