/ Livet som au pair /

Q/A

Hej! Jag är i slutet av ansökningsprocessen och håller just nu på med min video. Har du några tips? :)
 
Jag tyckte att det var så himla pinsamt att göra den där jäkla videon haha.. vet inte vad värdafamiljer tyckte om min video men jag tror att det är bra att le väldigt mycket. Visa klipp från när man umgås/gör något med barn. Kanske visa lite hur det ser ut i staden man bor. Inte prata för fort utan slappna av och försöka ge en rättvis bild av vem man är. Egentligen har jag inget bra svar, tycker det är jätte svårt. Men jag klippte iaf ihop delar där jag sitter och pratar/berättar saker med klipp från där jag spelade fotboll med mina kusiner, hjälpte min syster med läxor, hoppade studsmatta etc. Lycka till!! :)
 
Får du lägga upp bilder på huset du och dom värdfamilj bor i? Ifall du får, kan du inte göra det?

Jag har lagt upp rätt många bilder från huset. Både inomhus vid middagar t.e.x och utomhus från fester eller poolen :) Vill inte gå runt och fota alla rum och vinklar och sen visa här på bloggen, det känns inte riktigt okej. Men om du går igenom arkivet så finns det bilder här och där tagna härifrån huset :)
 
Hej! Jag reser till San Fran i juni och vill höra vad du anser att man "bara måste göra" när man är där. Självfallet cykla över Golden Gate och kolla in utsiktsplatsen där. Men vill inte bara ha typiska turist-grejer utan även saker som de som bor där upplever om du förstår hur jag menar? Något som man som turist inte upplever. Man ska väl åka spårvagn och sådär? Och bästa matställena vore också kul att få tips om! Älskar din blogg så du vet! =)

Det flesta tips jag har som vi själva brukar göra på helger och så är väl på ett eller annat en "turist-grej". Men om jag ska nämna några mindre hypade grejer så tycker jag att du bör hikea! Det är helt klart något utav det bästa jag vet här, bästa ställena är Mount Tamalpais eller Tennesse valley beach. Point Reyes National Seashore är också hur vackert som helst. Napa valley eller Sonoma valley är wine countries och helt klart värda att besöka vare sig man går på vinprovning eller ej bara för att det är så mysigt där. Ha picknick i någon park! Dolores park eller Fort Mason är finast inne i SF tycker jag. Åk ut till Berkeley och vandra runt på campus och bland alla frathouse. Shoppa på outlet utanför stan (Livermore och Vacaville är två av dem). Ät på uteservering i Little Italy. Åk ut till sausalito och tiburon som ligger här i Marin (på andra sidan golden gate bron). Det är två mysiga hamnstäder där man kan strosa runt, titta på fina hus och fika. Drick för guds skulle en milkshake på L'apperts i sausalito då!! Drive-in bio finns i Concord som ligger en bit bort men också väldigt roligt och amerikanskt! I övrigt är det bara att passa på att njuta utav alla grymma restauranger och caféer som finns, de är oändligt många! Spårvagn har jag aldrig åkt men det är nog det mest turistiga du kan göra i San Francisco ;)