/ Livet som au pair /

packning och en nyhet

Både igår och idag har jag börjat lite smått med min packning. Eftersom att Malin, den nya au pairen, kommer nästa torsdag så ska jag flytta in i gästhuset. Det kanske är lite tidigt att packa en vecka innan när man bara ska flytta ut på gården hehe, men jag kan inte hjälpa att jag är så himla hetsig alltid och aldrig kan skjuta upp saker. Är det något som ska göras vill jag göra det NU, att dra ut på saker är det värsta jag vet. 
 
Så allt ligger nu i mina två enorma resväskor förutom de kläder jag tänkt använda de närmsta dagarna + smink/hudkrämer/shampoo osv. Har rensat bort två stora påsar med kläder, skor och väskor som jag måste ge bort eller slänga så det underlättade packningen lite. Ska bli spännande dock att se om jag klarar viktgränserna när ALLT ligger nerpackat nästa vecka!! Just nu reflekterar jag inte ens över att jag faktiskt håller på att flytta ut ur mitt rum och packa ner hela mitt liv från det senaste året. Borde ha panik eller vara överexalterad eller vad som helst, men det känns bara hellugnt. Jag kanske ändå är redo att avsluta hela den här au pair grejen nu trots allt. Jag börjar åtminstone vänja mig mer och mer vid tanken varje dag.
 
Igår var förresten en sjukt stor dag här för oss!!! Min lilla tonåring fick ÄNTLIGEN ta bort sin tandställning!!!! Som hon har längtat. Titta så fin hon är ♥
 
#1 / / Malin:

Fast jag kommer inte förens på fredagen tror jag? :)

#2 / / Emma :

Hej! Jag har två frågor som jag hoppas att du kan svara på :)
1. Hur gör du när du betalar för barnen om ni är ute och hittar på något/ handlar mat till familjen/ tankar och liknande? Har du ett kort som är värdfamiljens som du betalar med eller betalar du med dina egna pengar och sen ger de dig pengar?
2. Har dina värdbarn regler som tv-tittade /spela på iPaden och liknande? Asså en viss itid som de får spela eller får de spela hur mycket de vill?