/ Livet som au pair /

san francisco love

Efter vi ätit frukost imorse åkte vi in till city, köpte med oss lunch på Safeway och satte oss i Alamo sqaure vid painted ladies husen.
 
 
Så himla skönt att bara lägga sig där på gräset och blunda, äta lite och ha det bra. Perfekt dagen efter utgång. Det var lagomt varmt idag också, sådär att man varken fryser eller svettas. 
 
Jag och Ida samlar sådana här bilder med våra små bullar på huvudet. Ni kanske såg den från yosemite också? Snart blir det ett album!! Haha, vi tycker nog att det är betydligt roligare än vad alla andra gör..
 
När vi tröttnade hoppade vi in i bilen igen och körde upp till underbara Twin peaks för ett sista besök innan min tid i SF är över. *hjärtekross* :'(
 
Har sagt detta så många gånger nu men jag älskar den här staden så jävla mycket!!!!! Det kanske inte finns överdrivet mycket att göra i city men bara atmosfären, husen, att strosa runt på gatorna, vattnet, människorna. Allt det gör San Francisco till världens bästa stad. Älskar känslan jag får varje gång jag är där. Idag när vi gick omkring tittade jag extra noga på alla hus, gatuskyltar, gröna träd osv. och bara försökte ta in allt. Kändes som ett slag i magen att behöva inse att jag snart inte kommer gå runt här längre. Börjar väl gråta snart också. Nä fy, hoppas på att hinna in någon sista gång innan det är dags att åka hem till Sverige. Eller rättare sagt: Måste hinna åka in någon sista gång innan jag åker hem till Sverige. Tråkiga, platta, gråa Sverige känner jag just nu. Har för tillfället svårt att längta, men det går upp och ner. Om jag kunde skulle jag ta med San Francisco i mitt handbagage  och hela vägen hem till Luleå.