/ Livet som au pair /

Q/A

Hej! Måste bara säga att din blogg är så sjukt bra och inspirerande. Väldigt fina bilder med :D jo jag har en del frågor om au pair livet, då jag är cäldigt sugen på att åka!! 
Du hjälper ju dina barau pairbarn med läxor, är det svårt och vad kan det vara exempelvis? 
Är det inte svårt att köra bil i USA, traffik o filer osv? 
Och om du får i uppgift att göra lunch till barnen, vad brukar det exakt vara då?
 
Tack så jätte mycket!! Jag tycker att det kan vara svårt med läxorna ibland. Eller iaf efter sommaren när R började 4an. Då var plötsligt allt så mycket svårare. Det jag kan ha problem med är t.ex. amerikansk historia eller om de har någon typ av matte som de räknar på ett helt annat sätt an vad vi gjorde i skolan. Men oftast har han koll själv på det han ska göra plus att han har en privatlärare som gör läxorna med honom två gånger i veckan. Nu har även föräldrarna fått börja plugga med honom ibland på kvällarna eftersom att de förstår att man som svensk au pair inte kan hjälpa med allt när barnen börjar bli äldre.
 
Jag tycker att det är superlätt att köra bil i USA! Nästan lättare än i Sverige pga. att skyltar och allt är så himla logiska och enkla att förstå. Får du t.ex. inte svänga på rött i en viss korsning står det tydligt "no turn on red" istället för massa konstiga symboler som vi har för allt i sverige. Det är såklart massa filer på motorvägen, ibland 8 filer på varje sida. Men det går faktiskt jätte bra. Man får bara planera lite och byta fil i tid när man ska av motorvägen.
 
Jag gjorde väldigt sällan lunch men om jag gjorde det var det alltid en macka samt en bar och frukt typ.
 
Ååå, vart kommer den mönstrade bomber-jackan ifrån? Hur fin som helst!

Tack :D Den kommer från en fashion against aids kollektion som såldes på HM för hundra år sedan. Säkert 5 år gammal tyvärr :/

Och ja, jag vet att min text i kommentarsfältet är vit. Jag har fått tusen kommentarer om det och försökt att ändra det tusen gånger också. Tyvärr, som jag sagt förr, går det inte att ändra utan att återställa hela min design och ta bort allt jag lagt ner massor av tid på att ändra och det tycker jag inte att det är värt eftersom att jag är för lat för att göra om hela min design en gång till :) Så förlåt men ni får nog stå ut med att texten är vit och störande ;)