/ Livet som au pair /

Q/A

Var köpte du dina myskläder? Ser så mysiga ut!!!
De är köpta på campus i Berkeley där de har en affär för alla "collegesport käder". Älskar dem, skulle ha köpt mer..
 
Hej! 
Jag har länge velat åka till USA och vara au-pair. Jag tar studenten i år men har inte 200 barntimmar och hade tänkt åka om ett år istället. Problemet är bara att, om att jag har förstår det rätt, måste vara i USA ett år som au-pair. Min brorsa tar studenten det året och jag vill gärna inte missa den. Kan man åka hem till Sverige för hans student? Får man göra det? 
Man har 10 semesterdagar som man kan ta ut under sitt år. Så du kan alltid prata med värdfamiljen du hamnar i och fråga om de är okej att du tar ut några eller alla semesterdagar då när han tar studenten. Isf är det helt okej åka hem till Sverige! Man får resa utanför USA under sitt först år, om man förlänger måste man dock under sitt andra år stanna i landet :)
 
Hej Elin! Skulle du kunna tipsa om några bloggar som du läser? Vet att Malin har en, men tänkte på några andra. Behöver lite nya bloggar nu när du åker hem. Har varit jättekul att följa din blogg! :)
Jag tycker att det är svårt att hitta bra au pair bloggar, men några som jag läser och gillar är dessa:
dearamerica.blogg.se
texascalling.for.me
annaljungdahl.blogg.se
kajsanewyorkcity.blogg.se
 
Åh vilken fin byxdress! Vet du vart hon har köpt den??:)
Den är sååå fin!! Det är dock Idas och hon köpte den till sin student om jag inte minns fel? Vet tyvärr inte vart den är köpt dock :(
 
När åker du hem? Ska dina vänner åka hem samtidigt eller när åker var och en? Har de valt att förlänga? Har de någon blogg??
Denna fråga kunde jag inte svara på tidigare eftersom att det var hemligt när jag egentligen skulle åka hem hehe. Ida och Evelina åker hem i maj, Anna i september. Sen har jag träffat några tjejer nyligen som har massor av månader kvar eftersom att de just kom hit. Den enda som jag vet faktiskt använder sin blogg är Anna haha. annaljungdahl.blogg.se.
 
Har du snapchat?
Jag har snapchat men bara för folk jag känner :) Så om du känner mig kan du fråga igen på typ facebook haha;)
 
Kommer du att fortsätta blogga när du kommer hem till Sverige? Tycker både du och din blogg är så härlig!

Eftersom att jag bloggat på denna blogg sedan 2009, långt innan jag åkte som au pair så kommer jag att fortsätta :) Tycker det är så kul att kunna gå tillbaka och se vad man gjort. Kan däremot säga att den tyvärr kommer att bli så himla mycket tråkigare nu när jag är tillbaka i Sverige för mitt liv här är inte särskilt intressant ;)