/ Livet som au pair /

thanksgiving

Igår firade vi thanksgiving här i USA och det blev precis så mysigt som jag väntat mig. På förmiddagen åkte vi allihopa till min värdmammas föräldrar i Tiburon där det bjöds på en thanksgiving lunch med kalkon och allt vad det innbär. All mat var faktiskt väldigt god måste jag säga! Min favorit var dock efterätterna hehe.. Speciellt pumpkin pie ♥
 
Och om vi ska säga något om deras hus.. På toppen av ett berg med utsikt över San francisco och Golden Gate bridge, stora fönster överallt, 3 gäst"rum" (snarare lägenheter) med egna kök, vardagsrum och badrum, alltså totalt FYRA kök i huset, typ 8 badrum, HISS, gym och gud vet vad mer.. Var alldeles tagen. Så himla himla vackert hus. Gick runt med stora ögon och bara beundrade allt och kände mig som en del av The O.C eller något haha.
 
I alla fall.. Jätte mysigt att få uppeleva en amerikansk thanksgiving, tycker verkligen vi ska börja fira det i Sverige! På kvällen åkte jag, G, min värdmamma och hennes kompis en snabbis till target och kollade in deras black friday-rea och efter det på bio och såg Interstellar. Hade hört saker som att "det är den bästa filmen någonsin" men helt ärligt, FY vad jävla seg film. 3 timmar är för mycket om det inte är Titanic. Okej, nu kommer det bilder..