/ Livet som au pair /

17 juli

17e idag vilket bara betyder en sak.. Ännu en månad i staterna har passerat och jag har nu varit här i 4 månader. En tredjedel av mitt år!! Fattar ni hur fort tiden går? 2 sådana här delar till sen är jag hemma igen.. Får lite panik av att tänka på det samtidigt som det på något sätt känns så himla spännande.
 
#1 / / Jennie:

Måste bara fråga dig, tog du med dig elektronik så som plattång och hårfön etc?

Svar: Jag tog inte med något sådant eftersom att familjen redan hade det till mig :) Det är inte heller säkert att dom funkar här pga. annan styrka i eluttagen så det är bättre att köpa nytt här billigt!
Elin

#2 / / Tina:

Hejsan! Jag fick av en ren slump syn på din blogg på STS hemsida och kunde inte sluta läsa dina inlägg. Jag är en 19 årig tjej som nyss tagit studenten och precis som du, har även jag under en längre tid funderat på att bli AuPair. Det enda som hindrar mig är egentligen jag själv och tanken på att man inte vet hur tiden som AuPair kommer bli. Jag tänkte därför bara höra med dig vad det var som fick dig att ta steget och åka iväg? Sedan är jag även nyfiken på hur du fick kontakt med familjen och alla vänner som du träffat under resans gång. Stort lycka till med allt! /Tina

Svar: Jag var också lite orolig över att bara lämna allt och bosätta mig på andra sidan jorden med en helt okänd familj, utan att känna en kotte. Så jag sköt upp det rätt länge för att det kändes för läskigt. Men en dag blev jag bara så spyless på mitt liv hemma att jag kände att jag måste iväg och uppleva något nytt! Så då tog jag upp au pair drömmen igen :) Jag ville ha gjort något helt annorlunda och upplevt en annan typ av vardag innan jag börjar plugga och liksom skaffar mig ett normalt vuxenliv :P Och eftersom jag älskar barn, tycker USA är världens coolaste land, och att man knappt behöver lägga ut några pengar för att jobba som au pair så kändes det helt perfekt!
Elin